loading...
جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت
اطلاعیه



به آمنه بنت وهب، خدا عطا کرده پسر

پسر چه گویم که به خلق، خدا عطا کرده پدر
میلاد پیامبر رحمت، تاج آفرینش بر شما خجسته باد.


 


ای چراغ دانشت گیتی فروز
تا قیامت پیشتاز علم روز
آفرینش را کتاب ناطقی
اهل بینش را امامِ صادقی
ولادت امام جعفر صادق علیه السلام مبارک




 

شركت امدادگران و نجاتگران در يادواره جانباختگان زلزله بم در سالروز زلزله

اقاي بهادر رئيس جمعيت هلال احمر جيرفت گفت : نظر به اينكه امداگران و نجاتگران و تيم هاي امدادي اين جمعيت از جمله اولين تيم هاي حاضر و امداد رسان در زلزله پنجم دي ماه ۸۸ در شهرستان بم بودند و در همين راستا و جهت شركت در يادواره جان باختگان زلزله تعدادي از امدادگران و نجاتگران با سابقه در سالروز وقوع زلزله به شهر بم اعزام شدند. 


بسمه تعالي

گزارش دوره توان افزايي و نجات در كوهستان و ارتفاع

رياست محترم جمعيت هلال احمر جيرفت آقاي وجيح الله بهادر گفت  دوره توان افزايي نجات در كوهستان در تاريخ هاي ۲۶/۹/۹۳ ۲۷/۹/۹۳ به مدت ۱۷ ساعت  در محل سوله امدادي مركز اداري جمعيت هلال احمر شهرستان جيرفت با حضور امدادگران و نجاتكران و پرسنل اين جمعيت با اهداف ياز آموزي نجاتگران و پرسنل و رفع نقاظ ضعف در عمليات و به روز رساني اطلاعات نجاتگران وپرسنل و شناسايي نجاتگران كارآمد در عمليات هاي كوهستان و ارتفاع  با حضو ۳۴ نفر -۲۴ برادر و ۱۰ نفر خواهر به مربي گري آقاي محمد رضا حسيني مربي استان و كشور برگزار شد.

 بسمه تعالی

در تاريخ ۸/۹/۹۳ مانور زلزله با حضور نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر در مدارس شهرستان جيرفت برگزار شد

 در اين مانور ابتدا ضرورت آموزش و نحوه مقابله با زلزله به دانش اموزان آموزش داده شد . و سپس اقدامات قبل و حين و بعد زلزله توسط كارشناسان هلال احمر نيز به دانش آموزان ياد داده شد و بعد از آن زنگ زلزله فرضي به صدا در آمد و دانش اموزان اموخته هاي خود را به صورت عملي در حضور كارشناسان تمرين نمودند و نقاط قوت و ضعف مانور بررسي و گوش زد شد و از اعضاي شركت كننده در مانور تقدير به عمل آمد.

فریاد بلند مردم جیرفت با مشتهای گره کرده  :

مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل

کارکنان امدادگران ، جوانان و اعضاء و داوطلبان جمعیت هلال احمر همراه با مردم روزه دار جیرفت همزمان با مسلمانان سراسر جهان بعد از نماز جمعه با سر دادن شعار های دشمن شکن حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و غزه اعلام کردند.

مردم جیرفت بعد از نماز جمعه این هفته به مناسبت روز قدس و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه  از جوار مرقد مطهر شهدای گمنام تا چهار راه مصلی با  در دست داشتن پلاکاردهایی  و سردادن شعارهای دشمن  شکن خشم و انزار خود را به نمایش گذاشتند.

 در پایان راهپیمایان با به آتش زدن پرچم آمریکا و صهیونیست ،ماکت  یک دیش تبلیغاتی را نیز آتش زدند و قطعنامه سراسری  روز قدس در 10 بند قرائت و در تائید هر بند شرکت کنندگان  شعار الله اکبرو.. سردادند. جمعیت هلال احمر جیرفت نیز با راه اندازی صندوقهای جمع اوری کمک های مردمی در محل برگزاری نماز جمعه و محلهای پر تردد شهر ومرکزاداری جمعیت و اعلام شماره حسابهای مربوط به جمع آوری نقدی ریالی و ارزی اقدام به جمع آوری کمک های مردمی کرد . این صندوقها تا روز عید سعید فطر همچنان برقرار می باشند%

بسمه تعالی

در تاریخ ۲۰/۳/۹۳ سه شنبه شب بر اساس اطلاع واصله در خصوص شعله ور شده آتش در قسمتهایی از ماغ دلفارد کلیه پرسنل و تعدادی از امدادگران و امکانات جمعیت هلال احمر شهرستان جیرفت به منطقه اعزام شدند و از آنجائی که راه دسترسی با خودرو به محل آتش سوزی نبود سریعاً پس گذر از رودخانه نسبت به اطفاء حریق به وسیله آب و خاک به وسیله بیل و کبسولهای آتش نشانی از سرایت آتش به سایر مناطق جلوگیری نمودند قابل ذکر است این عملیات تا ساعاتی بعد نیمه شب نیز ادامه داشت . که در امدادرسانی آتش نشانی - نیروی انتظامی  - پلیس راه  - فرماندار محترم  شهرستان جیرفت و بخشدار ساردوئیه  - جمعیت هلال احمر ساردوئیه و جیرفت حضور داشتند. 

 

بسمه تعالی

از پنج شنبه ۱۸/۲/۹۳هفته هلال احمر شروع شده و برنامه های جمعیت تاکنون به شرح ذیل می باشد

در دومین روز هفته ) جمعه ۱۹/۲/۹۳( کلیه کارکنان همراه با امدادگران اعضاء جوان وداوطلبان ملبس به فرم های امدادی و جوانان و داوطلبان درصفوف نماز دشمن شکن جمعه شرکت نمودند . در این مراسم  آقای وجیح الله بهادر به عنوان سخنران پیش از خطبه ها سخنانی پیرامون فعالیتهای جمعیت هلال احمر و کارهای انجام شده و امکانات موجود ایراد نمودند . ایشان سفارش هر خانواده یک امدادگر را به نماز گزاران و مردم محترم شهرستان جیرفت جهت امدادرسانی بهتر و سریعتر در حوادث نمودند.

حاج آقا عسکری امام جمعه محترم شهرستان جیرفت نیز  به روز بودن و آمادگی نیروها و امکانات امدادی را خاطر نشان نمودند . ایشان در خصوص اینکه اگر امدادرسانی به وظایف خود آشنا نباشد خود موجب زیانهای جبران ناپذیری به مصدوم می شود نیز تذکر دادند . وی به روز شدن علوم امدادی و امکانان و آموزش آن در سطح جامعه  و نیز فرا گرفتن آن توسط مردم را خواستار شدند.

و در سومین روز هفته هلال احمر ۲۰/۲/۹۳ کارکنان و بخشی از اعضاء و امدادگران و جوانان در اول صبح به دیدار حاج آقا عسکری امام جمعه محترم شهرستان جیرفت در دفتر ایشان رفتند و مجدد از سخنان ایشان و راهکارها و راهنمائیهای وی استفاده کردند  و تاکید ایشان را بر آمادگی امدادی نیز سرلوحه فعالیت امدادی خود قرار دادند.

و در عصر همان روز براساس برنامه ریزی قبلی افراد فوق به دیدار آقای امینی روش فرماندار محترم شهرستان جیرفت رفتند که ایشان نیز مهمترین نکته رادر امداد رسانی و جمعیت هلال احمر آمادگی و به روز بودن  کامل علمی و در حد امکان ابزاری دانستند . ایشان خود را امدادگری از همکاران جمعیت دانستند و ازاینکه در جمعیت در ادوار گذشته خدمت نموده و نسبت به وظایف جمعیت اشراف کامل دارند و از اینکه درجمع امدادگران هستند ابراز خوشنودی نمودند . و همواره خود را در راه خدمت به هموطنان و آسیب دیدگان در خدمت مردم دانستند .

آقای وجیح الله بهادر رئیس جمعیت در هر دومورد صبح و عصر اقدام به ارائه گزارشی از عملکرد جمعیت و اعلام توان امدادی و برنامه های در دست اقدام نمودند .

بسمه تعالی

در تاریخ۱۵/۱۱/۹۲روز درختکاری سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جیرفت با حضور اعضا جوانان.کارکنان و رئیس جمعیت با هماهنگی در محل تعیین شده قبلی بعد از پلیس راه با حضور مسئولان شهر(نماینده شهرستان های جیرفت و عنبراباد اقای عارفی.فرماندار شهرستان اقای امینی روش و....اقدام به غرس نهال درخت نمودند.در این مراسم نمادین اعضای جوانان شهرستان جیرفت ملبس به کاور امدادی بودند

http://www.uploadax.com/images/82125765984320965576.jpg

در تاریخ ۱۸/۱۰/۹۲  نامه فرمانداری  مبنی  بر گفتار شدن  ۴ نفر از  اهالی روستای  گمین جبالبارز  در برف  و عدم اطلاع  از وضعیت  آنان  به هلال  احمر جیرفت  بلافاصله  تیم امدادا کوهستان  به منطقه اعزام گردید  و پس  از بررسی  منطقه  و مسافت  زیاد و کوهستانی  بودن  منطق و  برف سنگین  و نداشتن  تجهیزات  پیاده روی  روی برف  امکان  امداد زمینی میسر نبود که بلافاصلهدرخواست  امداد هوایی گردید که در تاریخ ۱۹/۱۰/۹۲ ساعت ۳۰/۱۱ بالگرد  در پد بالگرد  انبار  امدادی هلال احمر فرود آمد  یک نفر از اهالی  روستا و  دو نفر خبر نگار را همراه خود  به روستای  مورد نظر بر  و پس از  سوار نمودن افراد گرفتار در برف بالگرد در شهرستان  کرمان فرود آمد.

ساعت ۸ صبح ۱۹/۱۰/۹۲ مراجعه حضوری فردی مبنی بر اطلاع نداشتن از وضعیت  دو خانواده عشایری  در ارچین  دلفارد  به علت  بارش سنگین  برف  بلافاصله  وانت لندکروز   این جمعیت در ساعت  ۳۰/۸  به منطقه اعزام که به علت مسدود بودن راه روستایی  با استفاده از زنجیر چرخ و پارو نمودن برف  ساعت ۱۴ به محل مورد نظر  رسید  و تعداد ۳۰ رأس  احشام  و ۱۲ نفر از عشایر توسط اکیپ امدادی این جمعیت به محل امن انتقال داده شدند و از محاصر برف  وخطرات احتمالی نجات یافتند این عملیات در ساعت ۱۷ پایان پذیرفت.

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • سخنی از بهشت
    سایت های مهم


    آمار سایت
  • کل مطالب : 97
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 392
  • بازدید کلی : 16,506
  • اوقات شرعی
    ساعت
    خدمات الکترونیکی